Тәрбие жұмысы
Қостанай облысы әкімдігі білім басқармасының "Қарасу ауданының білім беру бөлімінің Железнодорожный жалпы білім беретін мектебі" КММ - нің тәрбие жүйесі нормативтік - құқықтық құжаттарға сүйенеді, мысалы: тәрбие жұмысын ұйымдастыру кезінде негізгі нормативтік - құқықтық құжаттар мыналар болып табылады::
1) БҰҰ - ның Бала құқықтары туралы Конвенциясы;
2) Қазақстан Республикасының Конституциясы;
3) 2011 жылғы 26 желтоқсандағы "Неке (ерлі - зайыптылық) және отбасы туралы" Қазақстан Республикасының Кодексі;
4) "Қазақстан Республикасындағы Баланың құқықтары туралы" 2002 жылғы 8 тамыздағы Қазақстан Республикасының Заңы; ;
5) "Тұрмыстық зорлық - зомбылық профилактикасы туралы" Қазақстан Республикасының 2009 жылғы 4 желтоқсандағы № 214 - IV Заңы;
6) "Балаларды денсаулығы мен дамуына зардабын тигізетін ақпараттан қорғау туралы" 2018 жылғы 2 шілдедегі №169 - VI Қазақстан Республикасының Заңы;
7) "Білім туралы" 2007 жылғы 27 шілдедегі Қазақстан Республикасының Заңы;
8) Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2019 жылғы 27 желтоқсандағы №988 қаулысымен бекітілген Қазақстан Республикасында білім беруді және ғылымды дамытудың 2020 - 2025 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламасы;
Мектепте тәрбие процесіне қатысушылардың ережелері мен міндеттерін регламенттейтін нормативтік құжаттар бекітілді: "мектеп жарғысы", "үш жақты шарт", "сынып басшылығы туралы ереже", "сынып жетекшісінің нұсқаулығы мен лауазымдық міндеттері", "сынып сағаты туралы ереже", "ата-аналар комитеті туралы ереже", "ата-аналар жиналысы туралы ереже", "Мектеп бойынша кезекшілік туралы ереже"," ЖасҰлан "балалар-жасөспірімдер ұйымы туралы ереже", "жазғы сауықтыру лагерінің күндізгі болу бағдарламасы", "Құқық бұзушылықтың алдын алу жөніндегі Кеңес туралы ереже", "мектепішілік бақылауға қою туралы ереже".
Мектептің тәрбие жұмысы Сынып жетекшілерінің ӘБ, оқушылардың өзін - өзі басқару органдарының ("Жаңа Ұрпақ" мектеп Парламенті және "Жас Ұлан" балалар мен жасөспірімдер ұйымы) жұмысы, психологиялық-әлеуметтік қызметтің жұмысы, Қамқоршылық кеңестің, үйірмелер мен секциялар басшыларының жұмысы, "Үндестік" бағдарламасы бойынша ата-аналармен өзара іс - қимыл жасау жөніндегі жұмыс, сынып жетекшілерінің ӘБ жоспарлары арқылы жүзеге асырылады сынып жетекшілерінің тәрбие жоспарларын, мектептегі өзін-өзі басқару жұмысының жоспарын, үйірмелер мен секциялардың жұмысын күнтізбелік жоспарлауды қамтиды.
Тәрбие жүйесін білім беру ұйымының барлық ұжымы жүзеге асырады. Барлық қызметкерлер білім алушылардың дамуын жүзеге асыруға өз үлестерін қосады. Бұл жұмысты білім беру ұйымы білім алушылардың ата - аналарымен, басқа да әлеуметтендіру объектілерімен - тәрбие жұмысының негізгі бағыттары шеңберінде білім беру ұйымының әлеуметтік серіктестерімен тығыз өзара іс-қимылда және ынтымақтастықта іске асырады:
- Қазақстандық патриотизм мен азаматтықты тәрбиелеу, құқықтық тәрбие.
- Рухани - адамгершілік тәрбие.
- Ұлттық тәрбие.
- Отбасылық тәрбие.
- Еңбек, экономикалық және экологиялық тәрбие.
- Көпмәдениетті және көркем-эстетикалық тәрбие.
- Зияткерлік тәрбие, ақпараттық мәдениетті тәрбиелеу.
- Дене тәрбиесі, салауатты өмір салты.
Мектептің тәрбие жұмысының мақсаты: оқушыларда қазақстандық патриотизмді, азаматтық сана - сезімді, толеранттылықты, жалпы мәдениетті, салауатты өмір салтын қалыптастыруға, шығармашылық қабілеттерін іске асыруға, кәсіби өзін-өзі анықтауға бағытталған тәрбие жұмысының тиімді жүйесін құру.
Мектептің тәрбие жұмысының жүйесі қазіргі жағдайда сұранысқа ие бола алатын, әлеуметтік бейімделген тұлға ретінде оқушы тұлғасының негізгі құзыреттілігін қалыптастыруға бағытталған.
Тәрбие қызметін ұйымдастыруда оң нәтижелерге қол жеткізу үшін келесі міндеттер анықталды:
- оқушылардың Қазақстан Республикасының Мемлекеттік рәміздеріне құрметпен қарауын қалыптастыру;
-балалардың азаматтық - патриоттық санасын, Қазақстан азаматының рухани - адамгершілік құндылықтарын қалыптастыру;
- тұтас оқу - тәрбие процесін қамтитын тәрбие жүйесін қалыптастыру;
- оқушылардың жас ерекшеліктері негізінде тәрбие мазмұнын, оның формалары мен әдістерін анықтау;
- оқушылармен сауықтыру жұмыстарын жетілдіру және СӨС дағдыларын үйрету;
- оқушылар арасында әлеуметтік есірткі иммунитетін қалыптастыру мақсатында Есірткі және басқа да зиянды заттарды қолданудың алдын алу жүйесін жетілдіру;
- оқушылар арасында діни экстремизмнің алдын алу жүйесін жетілдіру;
- "Жаңа Ұрпақ" мектеп Парламентінің және "ЖасҰлан"бірыңғай балалар-жасөспірімдер ұйымының жұмысы арқылы азаматтық және шығармашылық қызметтің әртүрлі нысандарын құруда балалар - жасөспірімдер бастамаларын қолдау және дамыту;
- мектептің тәрбие жұмысына қатысу құқығын жүзеге асыруда ата - аналарды қолдау мақсатында ынтымақтастық педагогикасын дамытудың тиімді жүйесін қалыптастыру;
- коммуникативтік құзыреттіліктерді дамыту және жанжалсыз қарым - қатынас әдістерін қалыптастыру;;
- құқық бұзушылықтардың, балалардың қадағалаусыз және панасыз қалуының алдын алу;
- сынып жетекшілерімен әдістемелік жұмысты ұйымдастыру;
- балалар мен жасөспірімдердің жазғы демалысын ұйымдастыру;
- кәсіптік бағдар беру және түлектерді жұмысқа орналастыру;
- психологиялық - педагогикалық қызметтің рөлін арттыру.
Мектептің тәрбие жұмысының негізгі бағыттарының бағдарламасын іске асыру барлық жас топтары бойынша олардың ерекшеліктерін (физикалық, зияткерлік, психологиялық) ескере отырып бір мезгілде жүзеге асырылады.
Оқу - тәрбие процесі жүйесін құруда мектеп басшылығы мектептен тыс мекемелердің мүмкіндіктеріне сүйенеді.
Мектептің білім беру жүйесін дамытудың тиімділігін келесі көрсеткіштермен сипаттауға болады:
- оқушылар мен мұғалімдердің жеке жетістіктерінің өсуі;
- сыныптан тыс жұмыстар үшін материалдық - техникалық базаны және еңбек жағдайларын үнемі жақсарту;
- балаларды сабақтан тыс уақытта жұмыспен қамту (үйірмелер, секциялар);
- оқу - тәрбие үдерісіне қатысушылардың барлығының белсенді белсенділігі.
Экстремизм мен терроризм саласындағы алдын алу іс - шараларына ерекше көңіл бөлінеді: сынып сағаттары, ата-аналар жиналыстары, педагогтердің қатысуымен іс - шаралар өткізіледі.
Балалардың денсаулығын сақтау және нығайту бойынша шаралар кешені іске асырылуда, оған балалардың каникулдық демалысын ұйымдастыру және өткізу, Қауіпсіздік техникасы қағидалары бойынша нұсқамалар, оқушылардың жиі ауруларының, жолдағы балалардың жарақаттануының, Нашақорлықтың, уытқұмарлықтың, темекі шегудің алдын алу жөніндегі іс-шаралар, ата-аналар мен балалардың құқық қорғау органдарының өкілдерімен , медицина қызметкерімен кездесулері, экскурсиялар, сынып ұжымының қатысуы кіреді денсаулық күндері, мектепішілік спорттық іс - шаралар. Жалпы, тәрбие қызметінің спорттық - сауықтыру бағытындағы іс - шаралар оқушылардың жасына, олардың психофизикалық ерекшеліктеріне және зияткерлік дамуына сәйкес келеді, балалардың дене, психикалық және әлеуметтік денсаулығының деңгейін арттыруға ықпал етеді.